MeinertVsSporveien
Menu
En side om det meste!
En side laget av Jørn Meinert
email: jornam@hotmail.no - telefon: 97020153 |
# humanlifematter
Trenger du frakt eller mine andre tjenester?Ta kontakt!TORGET KJØP SALG OG BYTTEgARDIST! hmkg |
varsler sidene en side mot maktmisbruk !Hva er vitsen med en fagforening som støtter arbeidsgiver vIL BANE NOR FJERNE ALLE GJERDER LANGS JERNBANESTREKNINGER?Norsk pen![]() Er det politisk forfulgte i Norge? Når offentlig styrte bedrifter/etater prøver å hindre noen å få jobb - hvem er da ansvarlig? Når din varsling er så farlig at andre må overbevises til at det lønner seg ikke å varsle - MAN MÅ HOLDE KJEFT!
Hvem er da ansvarlig - DU - som stemmer ved valg eller politikkene som er ansvarlig for utøvelsene av offentlig makt?
Varsling i kommune-Norge12. juni: Trenger vi en ny ytringsfrihetskommisjon?Se streaming fra møtet her! |
ILLOJAL FRAMFERD!
utdeling av alternativ fredspris!
Splitt og hersk!
|
Når man bruker andres penger kan det gå slik....
Bane NOR krevde inn avgifter ulovlig fra FlytogetSJT pålegger Bane NOR å tilbakebetale Flytoget ulovlig innkrevde avgifter i 2017, 2018 og 2019, og å stanse videre innkreving av ulovlig avgift i 2019.
Publisert: 27.05.2019 Endret: 27.05.2019 |
FINNES DET Intelligent LIV PÅ NAV?
om bomfritt og norsk rett!
|
Slaveriets historie!
Som man ser er den ikke tilgjengelig lenger!
Tillitsvalgt i Nettbuss tullet med navnendringen til Vy – kalt inn på teppet |
A-magasinet 28.12.2018
Banesår?

Her ser man resultatet av dårlig drift av kollektivtransport!
Å ha T bane som går blant folk som på Frognerseter banen er en veldig dårlig ide! Dette er et tog som er ment til å gå på linjer som er adskilt fra publikum! Man har i tilegg unlatt å følge henvisningene fra Havarikommisjonen for transport(SHT) det vil si å lukke hullrommet mellom vognene (40 - 60 cm) der det har skjedd mange dødsfall og skader!
Jan erik skog og buss skandalen |
Per-Yngve_Monsen
|
Er hemmelighold tingen?
Støtter du maktmisbruk?
August 2017 får jeg dette brevet fra Namsfogdembete i Oslo der Sporveien vil tvangsinndrive eiendom. Dette til tross for at jeg har sagt meg villig til å betale saksomkostningene til Sporveien!
Dette også til tross for at jeg har sendt en anmodning om at de kan ta ca 200.000.- som de har fått sperret og som de ikke vil ta. I dette brevet legger de fram et regnestykke der de blant annet beregner renters rente og de beregner renter av beløp de ikke ønsker å motta. De hadde også satt inn feil rente beløp. De innrømmet seinere at de skulle betale gebyret til retten mens jeg måtte betale ca 6.000 mer enn jeg skulle. I følge Namsfogdembete hadde de ikke hørt om en lignende kreditor som ikke var villige i å ta i mot penger og beregne renters rente skulle man ikke gjøre! NB! Sporveien er en offentlig eid bedrift! Så gjennom valg og skatt (over 50% av Sporveiens inntekter kommer fra de offentlige!) Så støtter du maktmisbruk? |
Hvorfor behøver en bedrift som Sporveien utføre maktmisbruk og hevn?
Fra en av mine advokaters synspunkt: Ingen skal i Sporveien noen gang i framtida forsøke å varsle som jeg! Men hvem er det som taper og hvem er det som vinner på en slik politikk? Seinere kommer hele historien om Namsfogden. Denne burde bli pensum i norsk skole!
Loven her er fra 1915 og er skreddersydd for at en kreditor (her Sporveien) kan bruke som hevn! Det er ingen som noen gang har tenkt tanken på at en kreditor ikke ønsker å ta i mot penger! Mens det kan da en politikerstyrt arbeidsgiver gjøre! |
Fra NRK.no 01.07. 2018
Sporveien anmeldt etter oljeutslipp – sjekket ikke rør på 54 år Miljødirektoratet anmelder Sporveien for brudd på tankforskriften etter utslippet av fyringsolje i Alnaelva i Oslo i mai.
Husk! Hvis Sporveien må betale bøter for å slippe ut olje - er du du som må betale boten! Så hvis du ønsker å bli kriminell (her utøvelse av miljø kriminalitet) så må du få deg jobb i en offentlig bedrift!
om varsling! Varslerekspert: – Har sett skrekkelige eksempler!
Fra Fredrikstad Blad: 28. februar 2017, kl. 20:20

Advokat og varslingsekspert Birthe Eriksen har noen klare råd om hva som er viktig i granskninger av varslingssaker. Hun har sett «skrekkelige eksempler» på hvordan undersøkelser blir ødelagt, sier hun.
Dagbladet 1. juli 2015
Linn Skåber ut mot Oslotrikken: - Jeg er livredd Syns 40-sonen er «merkelig og dritirriterende».
Syns 40-sonen er «merkelig og dritirriterende».
|
Linn Skåber på sin rosa Vespa i Thorvald Meyers Gate i Oslo. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet
|
nettavisen juni 2018
Trikkegalskap
Nye trikker er milliarder ut av vinduet.
|
Fra Dagbladet 11.7.2018
Anna-Maja raser mot kollektivtransporten: - Rullestolbrukere blir stengt ute av Oslo
FORBIKJØRT: Anna-Maja Helgesdotter Andersen har sett seg lei på at kollektivtransporten i Oslo kjører fra eller rett forbi rullestolbrukere. Foto: Marte Klausen
|
Aftenposten: 28.6.2018
T-banefører dømt etter ulykke
Min kommentar; Når man ikke gjør minimum av tiltak fra Sporveien side - for noe alle er kapable til å gjøre - hvem er da ansvarlig? I det minste følge anvisningene fra Havarikommisjon for Transport!
|
Fra nrk.no 12.2.2018
Ruter etterforskes for falsk anklage mot 19-åring
Kollektivselskapet Ruter anmeldte 19-åring for å lage en egen billettdelings-app. Nå er de selv under etterforskning for å ha gitt uriktige opplysninger til politiet.
|
UNDER ETTERFORSKNING: Etter Ruter påklaget politiets beslutning om å henlegge saken mot 19 år gamle Sigurd, er de nå mistenkt for å ha gitt falske opplysninger.
|
Statens Havarikommisjon for Transport kommer med krass kritikk av Sporveien og andre jernbanebedrifter!
Her har man tatt for seg 8 uhell - av disse har Sporveien 3. Min kritikk som gjør at jeg er illojal og oppsagt er at jeg mener at ikke Sporveien følger henvisningene fra SHT. Disse tiltakene kunne medført en tryggere hverdag for passasjerer og ansatte i Sporveien! Så vidt jeg kan se har man ennå ikke gjort noe for å løse disse problemene. Hvis man følger med i media ser man klart at det eneste politikerne er opptatt av er å dytte mest mulig penger i kollektivselskaper. Kvalitet er et ikke tema! Min konklusjon er da at alle som har kunnskaper om samferdsel må fjernes - slik at politikerne kan fortsette å ufortrødent drive med feilinvesteringer! Det neste blir da de nye trikkene i Oslo der igjen fagforeningsrepresentantene ikke ønsker fokus på folks sikkerhet men har fokus på at ingen skal kunne dokumentere at en trikkefører gjør noe galt! Man ønsker da ikke utsyn - kamera overvåkning av siden og utsyn fra fører plass! Det kan de faktisk få til selv om Jernbanetilsynet mener noe annet! |
Proudly powered by Weebly