MeinertVsSporveien
Menu

slik jeg ser det:

Brev til Aftenposten - ikke svar!

11/7/2018

0 Comments

 


Fra: Jørn Meinert <[email protected]>
Sendt: onsdag 29. august 2018 15.34
Til: Wasim Riaz
Emne: VS: Nyhetsvarsel fra Statens jernbanetilsyn

 Hei!
Litt om denne saken du hadde om påkjørselen på Nasjonalteateret!
For det første er VIF - Brann - en av - kanskje den viktigste høyrisiko kampen i Norge!
Jeg regner med at Bergen supportene samarbeider med politiet slik som VIF gjør ved alle hjemmekampene. Vektere fra Sporveien sluser folk ved hjemmekamper og passer på plattformer og at man betaler.
At det ikke blir gjort noe som helst her og at man bare står og ser på når store folke mengde beveger seg og får fyre opp bluss - er helt utrolig og bør få etterspill. Det eneste man prøver seg på er ansvarsfraskrivelse. Dette gjelder først og fremst Politiet og Sporveien men også Brann - VIF og NFF.
Det som blir sagt er at man skal vente på redegjørelsen fra SHT - noen som kan ta et år.
Men det vi vet er at SHT allerede har tatt opp:


  • Monitor problematikken - der de som monterer det og har med vedlikeholdet å gjøre kaller det; søppel!
  • Åpningen mellom vognene - se Holstein og Høyenhall rapportene fra SHT.
  • Avstand og høydeforskjell  mellom tog og plattform som skal være minimum ifølge jernbaneloven. Det er forsøkt montert et vern på denne og en del andre stasjoner men som er til liten nytte - i hver fall hvis tog er i fart.
  • Ved siden av har vi aktsomhet - som er en over veiing/valg man tar  - mot da å komme tidsnok fram. Men slik er det når man har problemer/avvik. Da må man i større grad ta sjanser.


Dette er alle momenter som kunne hindre lignende uhell og som jeg mener man kan påstå at jernbaneselskapene bevisst (se vedlegg) ikke forholder seg til! Så man har en illusjon om "det må et uhell til for at det skal skje noe"! 


 Dessverre er det sånn at når man får en ledelsesstyrt bedriftskultur med ansvarsfraskrivelse så går det utover de ansatte (den føreren som kjørte toget på Stovner eller denne som kjørte forbi Nasjonalteateret) og naturligvis mest publikum!
Men det betyr også en ledelse som forfølger ansatte hvis man skulle prøve å gå til en journalist! Så dette er også en sak for pressens muligheter til å sette søkelys på offentlige virksomheter!


Dere kan sette fokus på disse problemstillingene og få en bedre og sikrere kollektivtransport!


Jeg har prøvd i årevis - men -  så står jeg derfor også uten jobb og har stor gjeld!
Men å angre - NEI! Dette er for alvorlige problemstillinger til det!


Med Hilsen Jørn Meinert.


PS:
  • Vet du at tunnel Majorstua- Nasjonalteateret er en dødsfelle og at brannmennene i OBRE (og undertegnede) har jobbet for å få endret denne i årevis?  Landets viktigste tunnel som ikke er med i  NTP. Trass i dette er den "godkjent" av OBRE og SJT. Lurer på om denne er nevnt angående "objektsikring" i Riksrevisjonsrapporten om beredskap? Kanskje landets sannsynligste terrormål hvis man ønsker å gjøre mest mulig skade!

  • Vet du at det er krav til asfalterte gå-veier som rømningsveier i nye tunneler? Dette ble ikke fulgt opp i den nye Lørentunnelen!
  • Hvis dere ønsker mer argumentasjon/ dokumentasjon ta gjerne kontakt!









Fra: [email protected] <[email protected]>
Sendt: onsdag 29. august 2018 11.30
Til: [email protected]
Emne: Nyhetsvarsel fra Statens jernbanetilsyn

 
Aktuelt fra Statens jernbanetilsyn:
Frykter redusert tunnelsikkerhet
Statens jernbanetilsyn er kritisk til at Bane NOR bygger tunneler uten slokkevann og mekanisk ventilasjon.
Les artikkelen

Du abonnerer på nyhetsvarsel fra nettsiden til Statens jernbanetilsyn.
Her kan du fjerne varsel for dette temaet
Her kan du fjerne varsel for alle temaer
Se hvordan SJT håndterer personopplysninger


Vedlegget til mailen!

Picture
0 Comments



Leave a Reply.

    Jørn Meinert

    60 år.
    Arbeidsløs og "NAVER uten inntekt".

    arkiv

    February 2020
    January 2020
    March 2019
    November 2018
    October 2018
    September 2018

    Kategorier

    All

    RSS Feed

Proudly powered by Weebly
  • home
  • Garden
  • Mine tjenester
  • En liten introduksjon til saken
    • dommer og dokumentasjon >
      • Hvorfor anke
      • Etisk regelverk
      • Høyenhall
  • Lagmannsrett
  • Fossheim borettslag
  • tema
    • trikk
    • Tbane side
    • Jernbane side
  • jernbaneloven
  • FAKE NEWS
  • Slik jeg ser det - en blogg:
  • Humor blogg
  • Blogg2
  • Kambodsja
  • home
  • Garden
  • Mine tjenester
  • En liten introduksjon til saken
    • dommer og dokumentasjon >
      • Hvorfor anke
      • Etisk regelverk
      • Høyenhall
  • Lagmannsrett
  • Fossheim borettslag
  • tema
    • trikk
    • Tbane side
    • Jernbane side
  • jernbaneloven
  • FAKE NEWS
  • Slik jeg ser det - en blogg:
  • Humor blogg
  • Blogg2
  • Kambodsja